UML stands for Unified Modeling language.
UML은 Unified Modleing Language의 약자이다.
It is a standardized visual language used in software engineering to create diagrams and models that represent various aspects of a system.
시스템의 다양한 측면을 보여줄 수 있는 다이어그램과 모델을 만드는 데 소프트웨어 엔지니어링에서 사용되는 표준화된 시각 언어이다.
UML provides a set of notations and conventions for depicting software architecture, design, and interactions among components and objects.
UML은 요소와 객체 사이의 상호작용이나 디자인, 소프트웨어 아키텍쳐를 그리는 데 사용되는 일련의 표기법과 convention을 제공한다.
UML diagrams help communicate and document different aspects of software systems in a clear and standardized way.
UML 다이어그램은 분명하고 표준화된 방식으로 소프트웨어 시스템의 다른 측면을 소통하고 문서화하는 데 도움을 준다.
시스템 요소와 외부 사용자 또는 엔터티 사이의 상호작용으로 그린다.
They show the functional requirements of the system.
시스템의 기능 요구조건을 보여준다.
Class Diagram: Depict the static structure of the system, including classes, attributes, methods, and relationships between classes.
클래스들 사이에서 클래스, 속성, 메소드, 관계를 표함하여 시스템의 정적 구조를 보여준다.
Sequence Diagrams: Show the interactions and messages exchanged between different objects or components over time.
시간이 흐르면서 다른 객체 또는 요소들 사이에서 교환된 상호작용과 메시지를 보여준다.
They are particularly useful for describing system behavior in response to certain scenarios.
특정 시나리오에 응답하여 시스템 행동을 묘사하는 특히 유용하다.
시스템 내의 프로세스 흐름과 작업흐름을 나타낸다.
They are useful for modeling business processes and complex logic.
비지니스 프로세스와 복잡한 로직을 모델링하는 데 유용하다.
State Machine Diagrams: Model the states that an object or component can transition through and the events that trigger those transitions.
객체나 요소가 변화를 유발하는 사건을 통해서 변환할 수 있는 상태를 모델링한다.
Component Diagrams: Illustrate the physical components of a system and their relationships.
시스템의 물리적 요소와 그들의 관계를 일러스트레이트 한다.
UML diagrams provide a standardized way for software developers, designers, and other stakeholders to visualize and communicate complex system structures and behaviors.
UML 다이어그램은 소프트웨어 개발자, 디자이너, 이해 관계자에게 복잡한 시스템 구조와 행동들을 보여주고 의사소통하는 데 표준화된 방식을 전달한다.