하지만 이 Atomic Design Pattern을 실제 애플리케이션에 적용해서 개발하다보면 생각보다 많은 부분들이 "추상적"이고 "주관적"이라는 느낌을 받는 경우가 많습니다. 오히려 적용한 이후에 코드가 더 관리가 어려워지고 지저분해지는 경우도 많은데, 이는 Atomic Design Pattern이 처음 등장할 때 그 사용처가 "Design System"에 한정되어 있기도 했고, 디자인 패턴을 이루는 Atoms, Molecules, Organisms등의 개념 자체도 단순하며, 예시는 "Input", "Button", "Form"등의 단순한 구조들에 한정되어 있기 때문입니다.
출처:
https://yeoulcoding.me/m/220
https://ui.toast.com/weekly-pick/ko_20200213
(영문)
What is Atomic Design?
In 2016, Brad Frost introduced Atomic Design as a modular methodology for building simple, maintainable, pattern libraries. It does this by building larger, more complex UI components from smaller and simpler UI components.¹ Atomic Design buckets these components into five categories: atoms, molecules, organisms, templates, and pages. We’ll run through each type below, but the tl;dr is that “atoms” represent the absolute simplest design element and “templates” represent the most complex.
Source: https://bootcamp.uxdesign.cc/everything-you-need-to-know-about-atomic-design-c7310d8a0bbe