NMS with CUDA

jaeung·2023년 10월 22일
0

reading & summary

목록 보기
19/28

Non-maximum suppression (NMS) is a technique used in computer vision and object detection to filter out redundant or overlapping bounding boxes or keypoints, improving the efficiency and accuracy of the detection process. When implementing NMS with CUDA, you are utilizing the CUDA parallel computing platform to accelerate the computation, making it more efficient on compatible GPUs. Here's an overview of how you can implement NMS with CUDA:

Input Data Preparation:

Before applying NMS with CUDA, you need to prepare your data, including the bounding boxes or keypoints to be processed and their associated confidence scores. This data should be organized in a way that makes it suitable for parallel processing.
CUDA Kernel:

Create a CUDA kernel function to perform the NMS operation. CUDA allows for parallel processing of data on a GPU, which can significantly speed up the computation.
Parallel Processing:

In your CUDA kernel, you will process the bounding boxes and confidence scores in parallel. Each thread can handle a specific box or a group of boxes independently.
Sorting:

Like in the CPU-based NMS, sort the bounding boxes by their confidence scores in descending order. This allows you to process boxes with higher confidence scores first.
NMS Calculation:

Within your CUDA kernel, calculate the Intersection Over Union (IoU) between each pair of bounding boxes that are candidates for suppression. IoU is calculated as the ratio of the area of intersection to the area of union.
Thresholding and Suppression:

Apply the NMS logic within your CUDA kernel. For each box, check its IoU with all other candidate boxes. If the IoU exceeds a predefined threshold, mark it for suppression.
Finalize Results:

After the CUDA kernel has processed all the bounding boxes and performed suppression, the retained bounding boxes are collected. These retained boxes represent the non-maximum suppressed results.
Copying Data Back:

If necessary, copy the final results, which are the retained bounding boxes after NMS, back from the GPU memory to the CPU memory for further processing or visualization.
Output:

The final output is a list of non-overlapping bounding boxes, each associated with its corresponding confidence score.
Implementing NMS with CUDA can provide significant speed improvements when dealing with a large number of bounding boxes, as the parallel nature of GPUs allows for efficient processing. The exact implementation details may vary depending on your specific use case and the CUDA version you are using, but the principles outlined here serve as a general guide for applying NMS with CUDA for object detection tasks.

위에서 설명한 내용은 "Non-maximum suppression (NMS)"가 컴퓨터 비전과 물체 검출에서 중복되거나 겹치는 경계 상자나 키포인트를 필터링하여 검출 과정의 효율성과 정확성을 향상시키기 위해 사용되는 기술입니다. CUDA와 함께 NMS를 구현할 때는 CUDA 병렬 컴퓨팅 플랫폼을 사용하여 계산을 가속화하여 호환 가능한 GPU에서 더 효율적으로 실행할 수 있습니다. CUDA를 사용한 NMS를 구현하는 방법을 개요로 설명하겠습니다:

입력 데이터 준비:

CUDA를 사용하여 NMS를 적용하기 전에 처리해야 할 데이터를 준비해야 합니다. 이 데이터에는 처리할 경계 상자 또는 키포인트와 관련된 신뢰 점수가 포함되어야 합니다. 이 데이터는 병렬 처리에 적합한 방식으로 구성되어야 합니다.
CUDA 커널:

NMS 작업을 수행할 CUDA 커널 함수를 만듭니다. CUDA는 GPU에서 데이터를 병렬 처리하는 것을 허용하여 계산을 크게 가속화할 수 있습니다.
병렬 처리:

CUDA 커널 내에서 경계 상자 및 신뢰 점수를 병렬로 처리합니다. 각 스레드는 특정 상자 또는 여러 상자 그룹을 독립적으로 처리할 수 있습니다.
정렬:

CPU 기반 NMS와 마찬가지로 경계 상자를 신뢰 점수에 따라 내림차순으로 정렬합니다. 이렇게 하면 더 높은 신뢰 점수를 가진 상자를 먼저 처리할 수 있습니다.
NMS 계산:

CUDA 커널 내에서 후보로 제안된 각 경계 상자 쌍 간의 IoU(Intersection Over Union)를 계산합니다. IoU는 교차 영역의 면적을 합집합 영역의 면적으로 나타내는 방식으로 경계 상자 또는 영역의 중첩 정도를 측정합니다.
임계값 및 억제:

CUDA 커널 내에서 NMS 논리를 적용합니다. 각 상자에 대해 다른 후보 상자와의 IoU를 확인하고 미리 정의된 임계값을 초과하는 경우 억제를 표시합니다.
결과 최종화:

CUDA 커널이 모든 경계 상자를 처리하고 억제를 수행한 후, 보유된 경계 상자가 수집됩니다. 이러한 보유된 상자는 NMS 이후의 결과를 나타냅니다.
데이터 복사 백:

필요한 경우 최종 결과, 즉 NMS 이후의 보유된 경계 상자를 GPU 메모리에서 CPU 메모리로 복사하여 추가 처리 또는 시각화에 사용합니다.
출력:

최종 출력은 중복되지 않는 경계 상자 목록입니다. 각 상자에는 해당하는 신뢰 점수가 포함됩니다.
CUDA를 사용하여 NMS를 구현하면 많은 수의 경계 상자를 처리할 때 계산 속도를 크게 향상시킬 수 있으며, GPU의 병렬 특성으로 효율적인 처리가 가능합니다. 구체적인 구현 세부 사항은 사용 사례와 사용 중인 CUDA 버전에 따라 달라질 수 있지만 여기에 설명된 원칙은 객체 검출 작업에 대한 CUDA를 사용한 NMS 적용을 위한 일반 가이드로 기능합니다.

profile
Done is better than perfect.

0개의 댓글