HIG 읽기 - Launching

2dubu·2022년 4월 9일
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HIG 읽기

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HIG 읽기 시리즈를 시작하며..

이 시리즈는 iOS Human Interface Guidelines을 번역해보고, 읽으면서 알게 된 내용과 느낀 점을 정리하는 시리즈입니다. 오역이 많을 수 있어 영문 문서를 기본으로 하고 이 글은 참고하는 느낌으로 봐주시면 좋을 것 같습니다!

Human Interface Guidelines - Launching

Launching

The launch experience has a significant impact on the way people feel about your app. Regardless of the device people are using or how long it's been since they last opened your app, the launch experience should be fast and seamless.

The guidelines below can help you design a delightful launch experience. For developer guidance, see Responding to the Launch of Your App.

시작 화면의 경험은 사람들이 느끼는 당신의 앱에 큰 영향을 줍니다. 사용자가 사용하는 기기나 앱을 마지막으로 열고 난 후 얼마나 지났는지 상관없이 시작 경험은 빠르고 매끄러워야 합니다.

아래의 가이드라인은 즐거운 시작 화면의 경험을 설계하는 데 도움이 될 것입니다. 개발자를 위한 자세한 내용은? Responding to the Launch of Your App


Provide a launch screen. The system displays your launch screen the moment your app starts and quickly replaces it with your app's first screen. The function of a launch screen is to give people the impression that your app is fast and responsive, while allowing initial content to load. To ensure a seamless transition from your launch screen, design a plain screen that resembles your first app screen and doesn't draw attention to itself. For guidance, see Launch Screen.

시작 화면을 제공하세요. 시스템은 앱이 시작되는 즉시 시작 화면을 표시하고 앱의 첫 화면으로 빠르게 바꿉니다. 시작 화면의 기능은 사용자에게 당신의 앱이 빠르고 반응적이라는 인상을 주는 동시에 초기 콘텐츠를 로딩하는 것입니다. 시작 화면을 원활하게 전환하려면 앱의 첫 번째 화면과 비슷하고 주의를 끌지 않는 단순한 화면으로 디자인해야 합니다. 자세한 내용은? Launch Screen


Launch in the appropriate orientation. If your app supports both portrait and landscape modes, it should launch using the device’s current orientation. If your app only runs in one orientation, it should always launch in that orientation and let people rotate the device if necessary. Unless there’s a compelling reason not to, an app in landscape mode should orient itself correctly, regardless of whether the device was rotated left or right. For guidance, see Adaptivity and Layout.

적절한 방향으로 시작하세요. 만약 당신의 앱이 가로 모드와 세로 모드를 모두 지원한다면, 디바이스의 현재 방향을 사용하여 시작해야 합니다. 만약 당신의 앱이 오직 하나의 방향에서만 실행된다면, 항상 그 방향으로 시작되어야 하고 필요한 경우 사용자가 디바이스를 회전시킬 수 있도록 해야 합니다. 특별한 이유가 없는 한 가로 모드의 앱은 디바이스가 왼쪽, 오른쪽으로 회전했는지 여부에 관계없이 방향을 올바르게 조정해야 합니다. 자세한 내용은? Adaptivity and Layout


Avoid asking for setup information up front. People expect apps to just work. Design your app for the majority of users and let the few that want a different configuration adjust settings to meet their needs. As much as possible, get setup information from device settings and defaults, or through a synchronization service, such as iCloud. If you must ask for setup information, prompt people to supply it the first time they open the app, and let them modify it later in your app’s settings.

설정 정보를 미리 묻는 것을 피하세요. 사용자들은 앱이 그냥 작동하는 것을 기대합니다. 대부분의 사용자를 위해 앱을 설계하고, 다른 구성을 원하는 소수의 사용자들에게는 그들의 필요에 맞게 설정을 할 수 있도록 하세요. 설정 정보를 가능한 만큼 디바이스 설정 또는 기본값이나 iCloud와 같은 동기화 서비스를 통해 가져오세요. 만약 꼭 설정 정보를 요청해야 하는 경우라면 사용자가 처음 앱을 열었을 때 제공하도록 하고 나중에 앱 설정에서 변경할 수 있도록 하세요.


Avoid showing in-app licensing agreements and disclaimers. Let the App Store display agreements and disclaimers so people can read them before downloading your app. If you must include these items within the app, integrate them in a balanced way that doesn’t disrupt the user experience.

앱 내 라이센스 계약 및 고지 사항을 보이지 않도록 하세요. 앱 스토어에 계약 및 면책 조항을 표시해 사용자가 앱을 다운로드하기 전에 읽을 수 있도록 하세요. 만약 꼭 이러한 항목을 앱에 포함해야 하는 경우에는 사용자 경험을 해치지 않는 균형 잡힌 방법으로 통합하세요.


Restore the previous state when your app restarts. Don't make people retrace steps to reach their previous location in your app. Preserve and restore your app’s state so they can continue where they left off.

앱을 다시 시작할 때 이전 상태를 유지하세요. 사용자가 앱 안에서 이전 위치에 도달하기 위해 단계를 돌아가 확인하도록 하지 마세요. 사용자가 앱 사용을 중단한 부분부터 계속할 수 있도록 앱의 상태를 유지하고 복원하세요.


Don’t encourage rebooting. Restarting takes time and makes your app seem unreliable and hard to use. If your app has memory or other issues that make it difficult to run unless the system has just booted, you need to address those issues.

재부팅을 권장하지 마세요. 앱을 재부팅하는 데에는 시간이 소요되고, 당신의 앱을 신뢰할 수 없거나 사용하기 어려워 보이도록 합니다. 만약 시스템이 다시 부팅되지 않는 한 앱이 실행되기 어려운 메모리나 기타 문제를 가지고 있는 경우라면 문제를 해결해야 할 필요가 있습니다.


Avoid asking people to rate your app too quickly or too often. Asking for a rating soon after first launch — or too frequently while people are using your app — is annoying and likely to decrease the amount of useful feedback you receive. To encourage well-considered feedback, give people time to form an opinion about your app before asking for a rating. Always provide a way to opt out of rating prompts and never force people to rate your app.

사용자에게 앱을 너무 일찍, 자주 평가하도록 묻지 마세요. 사용자에게 앱을 처음 실행하거나 사용 중에 빈번하게 평가를 요구하는 것은 사용자를 귀찮게 하거나 유의미한 피드백의 수를 줄일 수 있습니다. 사용자들에게 평가를 요청하기 전에 의미 있는 피드백을 얻기 위해서는 앱에 대한 생각을 가질 수 있도록 먼저 시간을 주어야 합니다. 항상 즉각적인 평가를 하지 않는 방식으로 제공하고, 사용자에게 앱에 대한 평가를 하도록 강요하지 마세요.


느낀점

내용적인 측면에서는 어느 정도는 알고 있었던 내용이라 한번 더 복습해보는 느낌이었다. 사용자가 앱을 실행했을 때 fast & seamless한 경험을 주는 것이 핵심인 것 같다. 내용이 엄청 길지도 않았는데 해석하는 데 꽤 시간이 걸렸다. 언젠가 이런 영어 문서 따위 한글처럼 읽히는 날이 오면 좋겠다.

번역하면서 몰랐던 영단어들을 quizlet이라는 곳에 정리해두었어요. HIG 읽으면서 영어 실력까지 키우고 싶은 분들에게 도움이 됐으면 좋겠어요!

수정해야 할 부분이 있다면 알려주세요!
읽어 주셔서 감사합니다. 🙂

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