miniGame

Heejin Jo·2021년 8월 2일
0

Unity_C#

목록 보기
1/16

유니티 기초

Setting

  1. 레이아웃부터 바꾸자

  2. Universal Render Pipeline 로 생성 권유쓰

  3. alt + 왼클릭 scene view에서 화면 전환

  4. _ 를 붙이는 이유 안쓰는 폴더 정렬

  5. 기즈모: 씬 뷰에서 보이는 아이콘들

  6. Transform: every GO have transform which can change scale, position etc

  7. perspective & orthographic :
    perspective- 3d
    orthographic -2d


minigame

  1. create plane as Ground in hierachy
    reset position

  2. create Sphere as Player in hierachy
    reset position

  3. Light: only affeted by Rotation*
    change the color

  4. material

  5. package manager - Unity Registry - Input System

  6. script
    -1. using InputSystem
    -2. private variable_name == variable_named
    -3. void OnMove(InputValue movementValue)
    -4. **f12 awesome reference
    -5. add component - player Input


2일차
1. prefab rotation

  • time.deltaTime
  1. tag
  2. alt랑 shift 누르고 docking
profile
core를 기르자

0개의 댓글