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[GPU프로그래밍] 15. Using Compute Shader

Compute shader / Particle simulation / Fractal texture / Cloth simulation / Edge detection filter (local shared memory)

2024년 6월 14일
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[GPU프로그래밍] 14. Particle Systems and Animation

Particle fountain / Instancing / Transform feedback / Fire / Smoke

2024년 6월 13일
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[GPU프로그래밍] 13. Using Noise in Shaders

Perlin Noise / Noise texture (GLM) / Cloud-like, Wood-Grain, Disintegration, Paint-spatter effect, Rusted metal, Night-vision effect

2024년 6월 13일
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[GPU프로그래밍] 12. Shadows

Shadow Map (PCF, Random Sampling) / Shadow Volumes

2024년 6월 10일
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[GPU프로그래밍] 11.Using Tessellation Shaders

Tessellation shader(TCS/TPG/TES) / Bezier Curve / 2D Quad / 3D Surface / Tessellating based on Depth

2024년 6월 9일
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[GPU프로그래밍] 10. Using Geometry Shaders

Geometry shader / Point Sprites / Wireframe on Top of Shaded Mesh / Silhouette Lines

2024년 6월 3일
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[GPU프로그래밍] 9. Image Processing and Screen Space Techniques 2

Multisample anti-aliasing / Deferred shading / Screen space ambient occlusion / Order-independent transparency

2024년 4월 20일
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[GPU프로그래밍] 8. Image Processing and Screen Space Techniques 1

Edge detection / Gaussian blur / HDR lighting / tone mapping /Bloom effect / Gamma correction

2024년 4월 19일
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[GPU프로그래밍] 7. Using Textures

Alpha map / Normal • Parallax mapping / Cube map (Refraction) / Projected texture / FBO / Sampler Objects / Diffuse image-based lighting

2024년 4월 17일
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[GPU프로그래밍] 6. Lighting and Shading

multiple positional lights / directional light / Phong Shading / Blinn-Phong / spotlight / Toon / Fog / Physically-Based Rendering (BRDF)

2024년 4월 16일
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[GPU프로그래밍] 5. The Basics of GLSL Shaders

Diffuse Shading / Phong reflection model / Functions in shaders / Two-sided Shading / Flat Shading / Subroutines / Discarding Fragments

2024년 4월 15일
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[GPU프로그래밍] 4. Working with GLSL Programs2

Program Pipeline / Separable Shader Program / Debug Callback Function

2024년 4월 15일
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[GPU프로그래밍] 3. Working with GLSL Programs

Sending data to a shader / Vertex attributes / VBO, VAO, EBO / Unifrom Variables

2024년 4월 14일
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[GPU프로그래밍] 2. Getting Started with GLSL

Compatibility / GLFW, GLAD, GLM / Hello Window / Shader Program

2024년 4월 14일
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[GPU프로그래밍] 1. Introduction

Graphics Pipeline / Shader / GLSL / OpenGL Application

2024년 4월 14일
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[애니메이션이론] 3. KeyFraming & Curves

시간에 따라 transformation이 변화하는 것 (time-varying)Model(local) coordinate에서 World coordinate로 바꿀 때의 transformation이 시간t에 따른 함수가 되면 모션keyframe: key가 되는 frame

2024년 4월 8일
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[애니메이션이론] 1. Affine Geometry

Vector and Affine Space / Affine Combination / Affine Frame, Barycentric Coordina

2024년 3월 21일
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[2023 동계 모각소] 알구자구 6주차

depth in camera coord / separable gaussian blur

2024년 2월 14일
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[2023 동계 모각소] 알구자구 5주차

Screen Space Gaussian blur / Subsurface scattering in diffuse

2024년 2월 5일
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[2023 동계 모각소] 알구자구 4주차

Framebuffer Object / Screen-Space Perceptual Rendering of Human Skin

2024년 1월 30일
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